پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۶۱۶۴
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: در اجرای طرح سمپاشی شترهای استان بدن های سه هزار و 300 نفر شتر سمپاشی شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمد صادق یزدان شناس افزود: این طرح با هدف مبارزه با انگل های خارجی و جلوگیری از شیوع بیماریهای مشترک انسان و دام انجام شد.

وی اضافه کرد: در این طرح سم فلومترین روی کمر شترها ریخته و سمپاشی می شوند.

یزدان شناس اظهار کرد: انگل‌های خارجی از مهمترین عوامل اصلی ایجاد خسارت به شترداران استان بوشهر هستند که باعث ایجاد انواع بیماری‌ها در دام‌ها، کاهش وزن دام و افت شدید کیفیت انواع تولیدات دامی و در نوع شدید باعث مرگ و میر می‌ شوند.

وی افزود: با آغاز فصل تابستان و فعالیت کنه‌ها، سمپاشی آنها بسیار ضروری است به همین دلیل این طرح در اردیبهشت سال جاری و در شهرستانهای بوشهر، دشتستان، دشتی و دیر توسط شبکه های دامپزشکی و با همکاری مدیریت جهاد کشاوری شهرستانهای یاد شده اجرا شد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: این تعداد شتر در قالب 59 گله نگهداری می شود و مهمترین نژادهای آنها دشتی (ذبه)، عربی و ترکی هستند.

یزدانشناس افزود: توسعه شترداری و تولید فرآوده های آن بویژه شیر شتر با توجه به خواص درمانی آن از مهمترین برنامه های این معاونت است.

وی یادآور شد: میزان تولید شترهای استان بوشهر در سال 95، 91 تن گوشت قرمز و هفت تن کرک بوده که بیشترین مصرف آن در خارج از استان است.

یزدانشناس گفت: با توجه به خواص تغذیه ای گوشت شتر، ترویج مصرف گوشت آن در استان ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر